Thursday, March 1, 2012

Урокът за днешно време

До преизбирането на Нетаняху за премиер на Израел, предишните премиери от Рабин през Шарон и до Олмерт бяха като Ахаав – милостиви към Арафат, Абас и другите палестински терористични лидери. Хуманистичният манталитет се противи на Божия закон, че убиецът ще бъде убит (Битие 9:5-6; Числа 35:16-18, 30-31 и др.). Рабин възкреси Арафат и неговата умираща ООП и направи завет с него - Ословското мирно споразумение. Рабин плати за това с живота си и израелците платиха с кръв – точно както Бог бе казал на Ахаав и както Исая каза за онези, които влизат в завет със смъртта и се съгласяват с ада (Исая 28:14-22).

Днес Израел има лидер, който изглежда разбира това по-добре от повечето други лидери на демокрации. Затова и духът на този свят го мрази и използвайки други лидери и световните медии, оказва натиск върху него да направи „компромис”. Мъже като Биби имат нужда от нашите молитви, за да продължат да заемат правилната позиция. Всъщност ние трябва да се молим за всички, които са на власт в нашите нации (1 Тимотей 2:2:1-4).

Разбира се, нашият Бог е милостив,

но тази част от Неговото естество не може да се отдели от цялата Негова същност. Бог е любящ и мил, но също така е праведен и справедлив. Той обича грешника, но мрази греха. Чрез Месията Йешуа милостта на Бог достигна до нас, привличайки ни към Него. „Наистина благост и милост ще ме следват през всичките дни на живота ми” (Псалм 23:6а). Но ако хората се присмиват и отхвърлят Божията милост, те ще се срещнат с Бога като съдия. „И тъй като е определено на човеците веднъж да умрат, а след това настава съд” (Евреи 9:27).

В Библията четем, че отделните хора ще бъдат съдени пред белия престол (Откровение 20:11-15), а нациите ще пожънат това, което са посели в отношението си спрямо Божия заветен народ. Като част от това понякога Бог поставя лидери, за да покаже Своя суверенитет, като ги свали от власт (Римляни 9:14-24; Данаил 2:21; 4:17, 34-35; Откровение 17:17).

Що се отнася до Израел, Псалм 102:1-9 изглежда описва Холокоста, а след това в стих 13 говори за положението, в което Израел се намира днес: „Ти ще станеш и ще се смилиш за Сион; защото е време да му покажеш милост. Да! Определеното време дойде.”

Бог не се стреми да бъде политически коректен, нито пък е светски хуманист! Понякога можем да си мислим, че Той прави или позволява нещо, което не е в съответствие с характера Му. И въпреки това, един напълно разбираем бог, би бил бог, който сме си създали сами, за да ни е удобен на нас. Бог (Яхве) е разбираем само дотолкова, доколкото е избрал да ни се открие чрез Словото Си (Псалм 36:9; 119:130; 2 Тимотей 3:16-17), чрез Сина Си (Йоан 14:9; 2 Коринтяни 4:6) и чрез творението Си (Римляни 1:18-20).

No comments:

Post a Comment