Wednesday, April 9, 2014

Месианско послание

Грехът е заразен

Д’ВАР ТОРА
МЕЦОРА – ПОРАЗЕН ОТ ПРОКАЗА
ВАИКРА (ЛЕВИТ) 14:1-15:33
 
5/04/2014
•           Ваикра  /Левит 14:1-15:33
•           Мелахим Бет / 4 Царе  7:3-20
•           Матитяху / Матей 23:16-24:2, 30-31
            Ваикра (Левит) {14:1} Господ говори още на Моисея, казвайки: {14:2} Ето законът за прокажения в деня, когато се очиства: да се заведе при свещеника;
            Когато четем тази параша, можем лесно да се оплетем в сляпа религиозна практика. Това се случва в ортодоксалния и ултра-ортодоксалния юдаизъм. Или можем да станем негативни като Църквата и да кажем „Законът беше премахнат.” Според мен, обаче, ако разгледаме тази параша, както Бог би искал, ще придобием напълно различна картина и няма да се оплетем в религия, а ще изградим взаимоотношения.           
            Според мен цялата 14 глава е за греха. Но тази глава описва греха като проказа. Бог ни е създал съвършени и здрави; всъщност Той ни е обещал, че ако следваме заповедите Му, нито една от болестите на Египет, няма да се допре до нас.
            Изход {15:26} Ако прилежно слушаш гласа на Господа своя Бог, и вършиш онова, което Му е угодно, и слушаш заповедите Му, и пазиш всичките Му повеления, то не ще ти нанеса ни една от болестите, които нанесох върху египтяните; защото Аз съм Господ, Който те изцелявам.
            Всички пасажи в тази параша говорят за едно и също нещо – греха. Затова, ако Бог ни е създал съвършени и ни е обещал, че спазването на заповедите Му ще ни пази от болест, то болестите, за които четем тук, представляват последствията от греха.           
В 14 глава Бог иска да ни покаже, че грехът не само ни отделя от Него, но и един от друг. Тук Бог говори за проказата, но този термин може да се отнася за всякакъв вид кожна болест, всъщност за която и да е болест. От къде знаем това? Ами просто от факта, че свещеникът не извършваше ритуала, описан в тази параша, за да изцели човека, а по-скоро с цел очистване и то очистване от грях.
            Нека да разгледаме целия процес. Казва ни се, че човекът с проказата е трябвало да бъде доведен при Свещеника. Ако приемем, че той е прототип на Йешуа А’Машиах, за да бъде човек изцелен от болестта на греха, той е трябвало да бъде доведен при Месията. Къде е Месията? Той е в небето! Ето защо, за да бъдем изцелени, трябва да се представим пред небето. След това ни се казва:
            Левит {14:3} и свещеникът, като излезе вън от стана да прегледа; и ако прокаженият е оздравял от раната на проказата,
            Изцелението на греха се случва в небето, но очистването от греха се случва на земята:
            Евреи {2:16} (Защото, наистина, Той не помогна на ангелите, но помогна на Авраамовото потомство). {2:17} Затова трябваше да се оприличи във всичко на братята Си, за да бъде милостив и верен първосвещеник в отношение към Бога, за да извърши умилостивение за греховете на людете.
            В нашата параша свещеникът трябваше да излезе от стана и да провери и очисти прокажения, и по същия начин Йешуа А’Машиах трябваше да напусне небето, за да очисти хората от греховете им. Грехът трябва да бъде изповядан пред Отца, който е на небесата и след това да бъде очистен от Онзи, Който напусна небесата – Йешуа А’Машиах.           
            1 Йоан {1:7}  Но ако ходим в светлината, както е Той в светлината, имаме общение един с друг, и кръвта на Сина Му Исуса [Христа] ни очиства от всеки грях.
            Левит 15 глава, която е също част от парашата, също може да накара човек да изпадне в легализъм. Ако погледнем всички тези писания като цяло, те ни учат на три неща. Първо, на физическо ниво ни учат, че е важно да спазваме лична хигиена. Второ, на духовно ниво ни учат, че е важно да се явяваме пред Бога духовно чисти. Трето, отново на духовно ниво, това ни учи колко лесно грехът може да се разпространи от човек на човек.     
          2 Коринтяни {6:17} Затова - "Излезте изсред тях и отделете се", казва Господ, "И не се допирайте до нечисто"; и "Аз ще ви приема и ще ви бъда Отец, и вие ще Ми бъдете синове и дъщери", казва всемогъщият Господ.
Барух А’Шем,
Равин Яков Фарбер


No comments:

Post a Comment