“На стражата си ще застана, ще се изправя на кулата и ще внимавам
да видя какво ще ми говори Той, и какво да отговоря на изобличителя
си.” (Авакум 2:1)
АВГУСТ 2009 /ЕВРЕЙСКА ГОДИНА 5769
“До кога, Господи, ще викам, а Ти не щеш да слушаш? Викам към Тебе за насилие, но не щеш да избавиш. Защо ми показваш беззаконие, и ме правиш да гледам извращение? Защото грабителство и насилие има пред мене….” (Авакум 1:2-3).
МОЛЕТЕ СЕ ЗА МИРА НА ЕРУСАЛИМ
“Молитствувайте за мира на Ерусалим; нека благоденствуват ония, които те обичат! Мир да бъде отвътре стените ти, благоденствие в палатите ти! Заради братята и другарите си ще кажа сега: Мир да е в тебе! Заради дома на Господа нашия Бог ще търся доброто ти.” (Псалм 122:6-9)
Първата половина от първия ред на този Псалм е чудесен и много често цитиран стих. Съвсем правилно той се използва от християните, които обичат Израел, за да насърчи и други да се молят за Ерусалим и Израел. На останалата част от Псалма, обаче, не се обръща много внимание!
Тъй като в тези дни голяма част от международното внимание е насочено към Ерусалим и Храмовия хълм, бихме искали да привлечем и вниманието на християните към този пасаж с цел молитва. Значението на думата “молете се” на иврит е да отправим молба, петиция, молене. Стихът носи в себе си идеята за ревностно желание да видим доброто на града, както и награда за този, който се моли: “нека благоденстват”! Това означава да желаем не само в града да няма конфликти, а да се молим за Божията хармония и ред в очертанията на града – от най-скромните места до стените и до най-издигнатите места. Давид казва, чес търси доброто на града не само заради братята и другарите си, но и заради дома на Бога!
След смъртта на Йешуа Божият дом обхваща еврейския народ и вярващите сред езичниците. Ето защо призивът на Давид към Божия народ е отправен към всички, които призовават името на Бога на Авраам, Исаак и Яков – активно и целенасочено да търсят доброто на Ерусалим.
Както няколко пъти сме писали, все повече и повече ставаме свидетели на това, че светът започва да оформя един обединен фронт срещу Ерусалим, настоявайки, че градът трябва да бъде поне разделен между евреи и араби, но за препоръчване да бъде върнат на арабите, както е било преди 1967 г. Пророк Захария говори за това преди около 2500 години: “...В оня ден ще направя Ерусалим утегчителен камък на всичките племена; всички, които се натоварят с него, ще се смажат; и против него ще се съберат всичките народи на света.” (Захария 12:1-10 - стих 3)
Носещият изключително значение стих в този пасаж е “заради дома на нашия Бог!” Въз основа на всички библейски доказателства Ерусалим е нещо повече от обикновен град на тази земя – нещо повече от който и да е друг град в Израел. Ерусалим е ЕДИНСТВЕНОТО място на тази земя, където Създателят на вселената избра да съсредоточи вниманието Си – място, което Той е отделил за Себе Си завинаги.
“Защото Господ избра Сиона, благоволи да обитава в него. Това, каза Той, Ми е покой до века: Тук ще обитавам, защото го пожелах”. (Псалм 132:13,14)
МОЛИТВЕНИ ТОЧКИ:
• МОЛЕТЕ СЕ за хармония и ред в Ерусалим ― въз основа на стихове 6-7
• МОЛЕТЕ Бога да ви даде идеи как да насърчавате и други да търсят доброто на Ерусалим (ст.8-9)
• МОЛЕТЕ СЕ за мъдрост за лидерите на Израел относно Ерусалим и във връзка с преговорите за правото на съществуване на тази нация.
• МОЛЕТЕ СЕ за Църквата – Бог в Неговата милост да отвори очите на християнски лидери и обикновени християни за писанията, които говорят за Израел.
• ТЪРСЕТЕ практически начини да достигнете хората в града с думи на насърчение и подкрепа.
ЦЕЛТА НА ПАЛЕСТИНЦИТЕ НЕ Е МИР, А ПАЛЕСТИНСКА ДЪРЖАВА
Агенцията за наблюдение на палестинските медии с директор Итамар Маркус съобщи по време на дискусия, че на 11 юли в телевизионна програма на “Фатах” заместник лидерът на ерусалимския клон на “Фатах” Кифа Радае открито казва, че ПВ ще възобнови насилието и терора срещу Израел, когато “Фатах” е “достатъчно силна” и “на правилното време”. “Казваме, че преговаряме за мир, но целта ни никога не е била мир – това е средство – целта е Палестина” – т.е. завладяване на Израел.
От библейска гледна точка това, че израелските лидери дори обмислят отдаването на част от земята, която бе дадена на децата на Израел, е противно на Божията воля. Многократно в Словото Си Всемогъщият Бог припомня на Израел чрез пророците, че Земята е Негова и е Неговото наследство (Еремия 2:7;12:14; 16:18), което бе дадено на синовете на Яков чрез завет от Бога (Езекиил 20:28,40,42).
Всичко това може да предизвика възмущението на палестинци и араби като цяло, но ние също трябва да си напомняме от време на време, че Йешуа даде живота си за ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО и че това включва и онези, които се противопоставят на Израел – където и да са те. Ако можем да се позоваваме на Писанията, то всеки, който надменно насочи лицето си срещу Бога, го очаква ужасна съдба. Пасажът от Езекиил по-долу макар че като цяло говори за древните врагове на Израел, обхваща и всички хора по света, които сочат с пръст и се радват поради бедствието, сполетяло еврейския народ след разрушаването на Втория храм. В тези стихове откриваме, че Божието търпение има граници – “И Господното слово дойде към мене и рече: Сине човешки, насочи лицето си към амонците и пророкувай за тях. Кажи на амонците: Слушайте словото на Господа Иеова - Така казва Господ Иеова: Понеже си рекъл: О хохо! против светилището Ми, когато биде осквернено, и против Израилевата земя, когато запустя, и против Юдовия дом, когато отидоха в плен, затова, ето, ще те предам на жителите на изток да те владеят; и те ще поставят селенията си в тебе, и ще разпрострат шатрите си в тебе; ще ядат плодовете ти и ще пият млякото ти. И ще направя Рава обор на камили, и земята на амонците място гдето да лежат стада; и ще познаете, че Аз съм Господ. Защото така казва Господ Иеова: Понеже си изпляскал с ръце, и тропнал с нога, и зарадвал си се против Израилевата земя с всичкото презрение на сърцето си, затова, ето, ще простра ръката Си върху тебе, ще те предам на народите за грабеж, ще те отсека от племената, и ще те направя да погинеш от земите; ще те изтребя; и ще познаеш, че Аз съм Господ.” (Езекиил 25:1-7).
Горецитираното е само един от многото библейски пасажи, които посочват, че съществуването на национален, гео-политически Израел винаги е било част от Божия план. Въпреки че пророк Захария пише по време на края на вавилонския плен, думите му в дадения контекст като че ли говорят за време в бъдещето – може би за времето, в което ние живеем?
“Така казва Господ на Силите: Ето, Аз ще отърва людете Си от източната страна и от западната страна; и, като ги доведа, те ще се заселят всред Ерусалим; и ще бъдат Мои люде, и Аз ще бъда техен Бог, в истина и в правда.” (Захария 8:7-8)
МОЛИТВЕНИ ТОЧКИ:
• МОЛЕТЕ СЕ Божията светлина да освети палестинския народ, който да промени отношението си към Израел и еврейския народ.
• МОЛЕТЕ СЕ Бог да докосне сърцата им и да обърне омразата в любов.
• МОЛЕТЕ СЕ Бог да отвори канали, които да изявяват истината за мирния процес пред света.
• МОЛЕТЕ СЕ Бог да докосне умовете и сърцата на християните и да промени едностранното възприемане на израелско-палестинския конфликт.
• МОЛЕТЕ СЕ със стиховете, споменати в това писмо – нека Бог да даде мъдрост на духовните лидери сред евреите и християните, за да могат да разпознават знаците на времето, в което живеем в истина и праведност.
“Защото даровете и призванието от Бога са неотменими.” (Римляни 11:29)
В Месията,
Франк и Карен Селч
Sunday, August 23, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment